Hoe gaat het nu met Willeke van Milk & Meetings?
14 januari 2021 

Hoe gaat het nu met Willeke van Milk & Meetings?

Begin 2020 nam Willeke Peek contact met Meetables op om de mogelijkheden te bespreken om een samenwerking te starten met elkaar. Vol goede hoop is Willeke afgelopen jaar aangesloten als partner van Meetables. Niet wetende wat in maart ons te wachten stond…

Milk & Meetings is prachtig gelegen in een oer-Hollands polderlandschap. Een exclusieve en discrete locatie op een familiebedrijf met 175 melkkoeien.

In het verlengde van de melkproductie onder het keurmerk ”On the way to Planet Proof”, ben je bij Milk & Meetings ook verzekerd van een duurzaam verblijf. Ze zijn energieneutraal en serveren zoveel mogelijk lokaal en nationaal geproduceerd voedsel.

Daarnaast hanteren ze, waar mogelijk, keurmerken als UTZ, Fairtrade, On the way to Planet Proof en biologisch. De ingrediënten zijn puur en onbewerkt, zoals echte boter. Individueel in plastic verpakte producten zul je hier niet vinden.

Hey Willeke, kun je in het kort uitleggen waar Milk & Meetings zich dagelijks mee bezig houdt?

Milk & Meetings is een luxe vergader- en evenementenlocatie op een modern en toekomstgericht melkveebedrijf. We produceren melk onder het label van Stichting Milieukeur:  On the way to Planet Proof. We zijn lid van de coöperatie Royal Friesland Campina. Deze boerencoöperatie verwerkt onze melk tot hoogwaardige producten voor de Nederlandse verse zuivelmarkt met het On the way to Planet Proof label. Onze melk komt uiteindelijk zowel in de Campina verpakking, als ook in de private label verpakkingen van supermarktketens.

Wat zijn jullie kernwaarden?

Onze kernwaarde is Rentmeesterschap.  Het stukje aarde waar wij voor zorgen willen wij graag in dezelfde staat doorgeven aan een mogelijke opvolger in de familielijn. Dat kan alleen als wij efficiënt voedsel produceren en daarbij de balans met dier, natuur en milieu/klimaat niet uit het oog verliezen. Deze groene gedachte trekken wij ook door in onze vergaderlocatie. Bij food & beverage producten kiezen we bij voorkeur voor vers en seizoensgebonden van eigen Nederlandse bodem. En bij voorkeur ook met een duurzaamheidslabel of een label dat ervoor zorgt dat er eerlijke handel plaats vindt met de boer. Samenwerken met andere locale partijen om de locale economie te versterken vinden we belangrijker dan een paar euro goedkoper inkopen. Zo bakken de deelnemers van de zorgboerderij van onze achterburen onze heerlijke taarten.

Wat is jullie drijfveer?

De passie en het enthousiasme voor het melkveebedrijf en het produceren van veilig en duurzaam voedsel met oog voor onze omgeving, delen we graag met onze bezoekers. De bovenzaal heeft twee enorme puien en een loggia en biedt een schitterend zicht op het weidse polderlandschap. Het zicht in de koeienstal is fenomenaal en verbindt de luxe vergaderruimte met de eerste basisbehoefte van ons leven: voedsel.

Door welke veranderingen zijn jullie heen gegaan de afgelopen tijd?

Twee jaar ondernemen, enorm hard werken, miljoenen investeren en bouwen aan een prachtige koeienstal met een luxe vergaderfaciliteit, die zowel qua arbeidsverlichting van de boer als het welzijn voor de koe een enorme verbetering is. Daarnaast produceren we nu energieneutraal met zonnepanelen en een eigen miniwindmolen. We hebben veel erfwerkzaamheden geëlektrificeerd en we verminderen hierdoor de uitstoot van fossiele brandstoffen. Met een emissiearme vloer en het opvangen van regenwater reduceren we de uitstoot van ammoniak en besparen we op het gebruik van kraanwater.

De grootste verandering is uiteraard de opzet van onze tweede tak onder het bedrijf in 2020, dat feitelijk onze duurzaamheidsinvesteringen van het melkveebedrijf rendabel moet maken, omdat deze via de melkprijs helaas nauwelijks terug te verdienen zijn.

Hoe verwacht je dat de markt gaat reageren zodra er weer bijeengekomen mag worden?

Ik verwacht een enorme inhaalslag, ik merk nu al (half januari) dat er weer aanvragen binnenkomen. Helaas vrees ik alleen dat we tot en met met maart nog behoorlijk beperkt zullen worden. Alle achterstallige zaken probeer ik nu te regelen en vooruit te werken op zaken, zodat ik straks volop aan de bak kan.

Waar vraagt de markt nu om volgens jullie?

Ik merk dat er diverse groepen offertes opvragen die normaal gesproken niet in het segment van Meetables vallen. Afhankelijk van het commercieel belang dat daar verder aan vast kan zitten, ben ik bereid om iets van korting te verlenen of luxe arrangementen in basic arrangementen om te zetten. Maar ik doe die concessie zeker niet voor elke groep.

Zijn er verder nog andere ontwikkelingen? Hebben jullie zakelijke wensen? Of zakelijke doelen?

Ik zou aan het eind van 2021 gemiddeld graag 2 groepen per week ontvangen hebben. Dat wordt nog een hele dobber vrees ik. Dus ik denk wel na over andere mogelijkheden om het bedrijf als geheel als locatie te verhuren voor buitenactiviteiten of evenementen.

Waarom ben je aangesloten bij Meetables?

Ten eerste: samenwerken heeft meer zin dan elkaar beconcurreren. Verder kunnen wij ons voordeel doen met de kennis, knowhow en het opgebouwde klantenbestand van Meetables. En het boekingssysteem is een geweldige tool! Het kost wat geld, maar het aansluiten bij Meetables bespaart mij al met al een hoop tijd die ik anders kwijt zou zijn aan acquisitie en het maken van offertes en facturen. Bovendien heb ik er vertrouwen in dat Meetables mij gemiddeld minimaal een aantal klanten per maand extra kan opleveren.

Over de schrijver
Mickey Dekker is Managing Partner van Meetables.Werkzaam voor Meetables sinds december 2018 en sinds 2020 managing partner samen met Jacintha Ruppert. Binnen Meetables is zij verantwoordelijk voor de marketing, sales en houdt zich bezig met new business. Tevens is zij sparringspartner voor de aangesloten locaties en 1e aanspreekpunt voor boekers van bedrijven in hun zoektocht naar de juiste locatie op basis van hun wensen.
Reactie plaatsen