arrow_drop_up arrow_drop_down
17 juli 2020 

Hoe gaat het nu met Monique Roeg en Jacintha Ruppert van de Amstel tafel?

Jacintha Ruppert, co-founder Meetables startte in 2009 met de Amstel tafel. Monique Roeg is de vaste gastvrouw, spin in het web bij de Amstel tafel die zorgt dat alles op rolletjes verloopt. Jacintha springt bij waar nodig, omdat ze het nog steeds leuk vindt en zo ook de klanten blijft ontmoeten. Na al die jaren hebben zij het e.e.a. meegemaakt met elkaar. Benieuwd hoe het nu met hen gaat? We legden hun de volgende vragen voor…

Hey Jacintha en Monique!
Kunnen jullie in het kort uitleggen waar de Amstel tafel zich dagelijks mee bezig houdt?

Met het professioneel faciliteren van zakelijke bijeenkomsten op een inspirerende plek aan de Amstel met een eigen terras aan het water en prachtig uitzicht. We bestaan inmiddels al meer dan 10 jaar en veel bedrijven weten ons te vinden als ze op zoek zijn naar een unieke, wat intiemere locatie voor een vergadering, teammeeting of bijvoorbeeld een strategie of brainstormsessie.

Wat zijn jullie kernwaarden?

Informeel, Flexibel, Inspirerend. Maar natuurlijk ook de kernwaarden van Meetables: Comfort – Rust – Focus.

Wat is jullie drijfveer?

Een essentiële bijdrage leveren aan het succes van een zakelijke bijeenkomst, door een complete, inspirerende, persoonlijke en veilige omgeving te bieden waar men kan samenkomen, waar alles klopt en net dat beetje meer. Zeker nu je elkaar weer graag echt persoonlijk wilt ontmoeten in een veilige setting.

Waarom kiezen gasten voor jullie locatie? Wat maakt jullie bijzonder?

Dat ligt grotendeels in het feit dat het totale plaatje klopt, van het 1e contact met de secretaresse tot dat men het terrein afloopt. Maar de unieke ligging met terras aan de Amstel maakt de locatie wel echt compleet. Gasten verwachten het vaak niet, maar als ze dan eenmaal binnen zijn en gelijk een prachtig uitzicht hebben over het water en aangeven hoe mooi het is, dat is iedere keer zo een leuk moment. We vinden het zelf ook nog steeds genieten als je diverse roeiers ziet langskomen die op de Amstel trainen.

Door welke veranderingen zijn jullie heen gegaan de afgelopen jaren?

We zijn gestart in het begin van de financiële crisis in 2009. De kleinschalige inspirerende vergaderlocatiemarkt stond nog in de kinderschoenen. Het was heel spannend, maar er bleek toen dat er juist behoefte aan was voor management teams om in alle rust de koppen bij elkaar te steken. Door de jaren heen zijn we gegroeid, ondanks dat er ontzettend veel locaties bij zijn gekomen. Inmiddels hebben we mede door de aansluiting bij Meetables een goede naam opgebouwd en kunnen we zo nog meer een verschil maken en elkaar versterken.

Hoe is de corona periode geweest voor jullie?

Heftig. Van een goede bezetting half maart naar geen bezetting in 2 weken tijd. Gelukkig bestaan we al langer, hebben we wat reserves op kunnen bouwen en een beroep kunnen doen op de overheidssteun, zodat we in ieder geval de vaste lasten konden dekken. We zijn niet bij de pakken neer gaan zitten en hebben zelfs vanuit Meetables bij de Amstel tafel inspiratie sessies voor secretaresses georganiseerd op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Dat werd goed ontvangen. Binnen 2 dagen waren we uitverkocht. Iedereen was super blij bij elkaar te kunnen komen en ervaringen uit te wisselen. Dat voelde echt goed.

Zien jullie nu alweer de boekingen binnen komen?

Ja gelukkig komen de boekingen, geleidelijk aan, weer binnen. We hebben getracht goed contact te houden met bestaande klanten zodat ze als ze weer mogen boeken ook gelijk weer aan ons denken. We hopen wel dat het zich goed blijft ontwikkelen en het na de vakantie weer echt gaat aantrekken, maar dat geldt natuurlijk voor iedereen!

Welke les heb je hiervan geleerd?

Dat je hoe gedreven en welwillend je ook bent, aan een pandemie als deze niets maar dan ook echt niets kunt doen. Behalve er voor elkaar te zijn, al is het op afstand. Dat het geen zin heeft om je gek te laten maken, maar vooral probeert te kijken naar wat nog wel kan. We vonden het wel fijn dat we er niet alleen voor stonden maar ook betrokken bleven bij hoe het andere locatiehouders verging. We hebben zelfs een zoomsessie gehouden met elkaar, het was fijn om zo toch even ‘samen’ te zijn.

Waar vraagt de markt nu om volgens jullie?

Het begint volgens ons allereerst bij vertrouwen. Dat we samen het virus nog meer onder controle krijgen en dat als de situatie het weer toelaat het dan op locaties veilig is en locaties hier op ingesteld zijn. Daarnaast merken we dat men het waardeert dat we de voorwaarden soepeler hebben gemaakt voor wat betreft het verplaatsen of annuleren in ieder geval tot 1 september.

Waarom ben je aangesloten bij Meetables?

Meetables is een logisch vervolg op de 1e locatie van Jacintha, de Amstel tafel. Toen zij nee moest verkopen ging ze op zoek naar collega’s die voor de zelfde kwaliteit stonden en verwees de klant graag door. Zij is in 2012 Meetables gestart vanuit de overtuiging dat je samen meer bereikt en sterker bent dan alleen en we gezamenlijk de klant nog beter van dienst kunnen zijn. Dat dit werkt blijkt, doordat we inmiddels onderdeel uit maken van een 20-tal unieke locaties in de omgeving van Amsterdam, Schiphol, Utrecht en ’t Gooi.

Over de schrijver
Mickey Dekker is Managing Partner van Meetables. Werkzaam voor Meetables sinds december 2018 en sinds 2020 mede partner. Tijdens haar afstuderen aan de hotelschool Den Haag heeft zij als eindopdracht onderzoek gedaan naar de kansen van en mogelijkheden voor Pop-Up locaties en heeft dit gelijk in samenwerking met Meetables in de praktijk kunnen brengen. Inmiddels zijn er 3 Pop-Up locaties actief en zullen er meerdere volgen. Mickey is naast algemeen management, verantwoordelijk voor de Pop-Up locatie tak en verzorgt daarnaast de marketing en social contentplanning.
Reactie plaatsen