arrow_drop_up arrow_drop_down
Hoe gaat het nu met Suzanne & Han van Villa Oldenhoff?
21 augustus 2020 

Hoe gaat het nu met Suzanne & Han van Villa Oldenhoff?

Met hun Bed & Breakfast Villa Oldenhoff winnen Han en Suzanne van Blokland de ene na de andere prijs. De vergaderruimte & hotelkamers zijn bijna altijd volgeboekt en het stel heeft veel vaste gasten. We zitten nu natuurlijk in een andere tijd… hoe gaat het met ze nu?

Hey Suzanne, kun je in het kort uitleggen waar Villa Oldenhoff zich dagelijks mee bezig houdt?

Op Villa Oldenhoff ontvangen wij zowel zakelijke gasten als particuliere gasten, we beschikken over 9 kamers en 2 vergaderzalen.

We zijn in de ochtend bezig met ontbijt verzorgen; uitchecken, vergadergasten ontvangen, de kamers poetsen, taart verzorgen voor de vergadergasten, administratieve taken, boodschappen doen, lunch verzorgen, in de middag en avond weer inchecken; eventueel diner verzorgen voor de vergadergasten en daarna de ruimtes weer klaarzetten voor de volgende dag. Lunch , diner en borrels worden verzorgd door chef Simon de Winter van Xiom Food en Events.

Wat zijn jullie kernwaarden?

Authenticiteit, flexibiliteit, zorgzaamheid & rust.

Wat is jullie drijfveer?

We proberen altijd de gasten bij Villa Oldenhoff zo optimaal mogelijk te laten werken en te laten genieten. Dat proberen we door het creëren van een gemoedelijke sfeer, mooie omgeving, prettige inrichting en heel goed eten te serveren.

Waarom kiezen gasten voor jullie locatie? Wat maakt jullie bijzonder?

We krijgen vaak van onze gasten terug dat onze plek zo fijn en rustig gelegen is en dat ze genieten van de mooie ruime volledig ingerichte kamers, vergaderzaal en tuin. Ook noemen ze vaak het gevoel, de sfeer en onze flexibiliteit. Dit geldt zowel voor de particuliere gasten als voor de zakelijke gasten. Dat zijn mooie complimenten om te ontvangen.

Door welke veranderingen zijn jullie heen gegaan de afgelopen jaren?

Onze veranderingen zijn stap voor stap gegaan. Daarom passen we ons steeds weer aan op basis van vraag en aanbod en proberen hier met ons team invulling aan te geven. De laatste jaren zijn vooral de zakelijke reserveringen gegroeid.

Hoe is de corona periode geweest voor jullie?

Heel vreemd, zoals voor iedereen… De eerste weken ontvingen wij alleen maar annuleringen. Hierdoor was het erg stil op het erf. Wij hebben deze periode wel goed benut door te gaan schoonmaken, schilderen en in de tuin te werken met het hele team. Gelukkig begonnen de reserveringen voorzichtig weer te beginnen in mei.
Het gasten aanbod is wel behoorlijk veranderd. We ontvangen bijna geen gasten meer uit het verre buitenland, we hosten geen een internationale meerdaagse meetings meer. Gelukkig mogen wij nog wel veel Nederlandse en Belgische gasten en kleinere vergadergroepen ontvangen op onze mooie locatie.

Zien jullie nu alweer de boekingen binnen komen?

Gelukkig is het behoorlijk aan het aantrekken, maar je merkt wel dat er wat meer onzekerheid is onder de mensen.

Welke les heb je hieruit genomen?

Dat je nooit weet hoe je leven een draai kan gaan maken.

Waar vraagt de markt nu om volgens jullie?

Veilig Corona-proof overnachten en vergaderen, in een prettige ruime en rustige omgeving.

Zijn er verder nog andere ontwikkelingen? Hebben jullie zakelijke wensen? Of zakelijke doelen?

We hebben nog wel wat plannetjes om villa Oldenhoff nog aantrekkelijker te maken!

Waarom ben je aangesloten bij Meetables?

Meetables is begonnen als samenwerking tussen Jacintha en ons, deze samenwerking is ons altijd goed bevallen. Jacintha is erg betrokken bij de locaties en staat voor de klanten altijd klaar. Zij heeft een persoonlijke en professionele aanpak en ondersteunt ons daarin. Bovendien is het fijn om deel uit te maken van een samenwerkingsverband, dit steunt en verbindt. Het is heel goed om te zien dat Mickey haar daarbij is komen ondersteunen ; een jonge en frisse aanpak is altijd weer een welkome aanvulling!

Over de schrijver
Mickey Dekker is Managing Partner van Meetables. Werkzaam voor Meetables sinds december 2018 en sinds 2020 mede partner. Tijdens haar afstuderen aan de hotelschool Den Haag heeft zij als eindopdracht onderzoek gedaan naar de kansen van en mogelijkheden voor Pop-Up locaties en heeft dit gelijk in samenwerking met Meetables in de praktijk kunnen brengen. Inmiddels zijn er 3 Pop-Up locaties actief en zullen er meerdere volgen. Mickey is naast algemeen management, verantwoordelijk voor de Pop-Up locatie tak en verzorgt daarnaast de marketing en social contentplanning.
Reactie plaatsen