arrow_drop_up arrow_drop_down
6 juli 2020 

Hoe gaat het nu met Bas Jan & Leon van het Pakhuys?

De aankomende tijd delen we verschillende interviews om je op de hoogte te stellen hoe het gaat met onze locatiehouders. Het is een uitdagende tijd (geweest), die iedereen heel anders heeft beleefd. We beginnen graag met onze parel Het Pakhuys.

Hey Bas Jan!
Kun je in het kort uitleggen waar Het Pakhuys zich dagelijks mee bezig houdt?

Het Pakhuys is de locatie naam van Differs Group. Ons bedrijf houdt zich bezig met verschillende bedrijfsactiviteiten. We zijn een combinatie van kunst, design en exclusieve auto’s. We hebben geprobeerd een tweeledig concept op te zetten waarbij onze automotive klanten ontvangen worden in een erg fraai pand met een verassende setting en onze locatiebezoekers een niet alledaagse totaal beleving ervaren in een inspirerende omgeving.

Wat zijn jullie kernwaarden?

De beleving moet centraal staan en dat willen we met Differs dagelijks uitstralen. Dit uit zich in de manier waarop ze met de klanten omgaan, de professionaliteit en transparantie tijdens het werk, de kwaliteit van het werk en de unieke sfeer die ze hebben gecreëerd door een combinatie van kunst, design en auto’s op hoog niveau.

Wat is jullie drijfveer?

Onderscheidenheid. Differs is een afgeleide van Different. De motivatie voor deze naamkeuze ligt hem in de absolute wil om onderscheidend te zijn in de markt. De onderscheidenheid uit zich in het toevoegen van een bepaalde beleving bij de klanten over de hele linie. Of het nou gaat om stallingsklanten, werkplaats klanten, autohandel klanten of event gerelateerd klanten.

Waarom kiezen gasten voor jullie locatie? Wat maakt jullie bijzonder?

Het oude pakhuis van Differs wordt gesierd door fraaie houten spanten in het hoge dak van het pand, de lichte open ruimte, de exclusieve auto’s en het stukje ambacht vormen een prachtige setting voor exclusieve events, meetings, diners en andere bijeenkomsten.

Door welke veranderingen zijn jullie heen gegaan de afgelopen jaren?

Een naast de werkplaats gelegen ruimte, welke daarvoor gehuurd werd door een ander bedrijf, werd in gebruik genomen en verbouwd, met twee exclusieve event spaces als resultaat. De mix van klassiek en modern, zoals het aanwezige wagenpark, diende ter inspiratie voor de verbouwing. Een industriële glaspui verbindt beide event spaces met de werkplaats. Op de begane is een stijlvolle boardroom gecreëerd, met een moderne open keuken zodat je hier schitterende diners kunt organiseren met live cooking. Op de eerste verdieping, waar je onder andere kunt komen via een klassieke Parijse wenteltrap, is een flexibele ruimte die naar behoefte kan worden ingericht.

Hoe is de corona periode geweest voor jullie?

De Corona periode heeft een flinke impact gehad op onze event tak binnen het bedrijf. We waren pas een korte periode actief via Meetables met onze locatie. Echter merkte we dat we steeds meer aanloop kregen. De aanvragen kwamen binnen en een mooi aantal geaccepteerde boekingen stond in de planning voor april, mei en juni. Echter werden alle boekingen automatisch geannuleerd na de aankondiging van de intelligente lockdown. In deze periode hebben we de knop omgedraaid en zijn we ons expliciet gaan richten op de automotive tak.

Zien jullie nu alweer de boekingen binnen komen?

Inmiddels zitten we in juli en hebben we een rare tijd achter de rug. Gelukkig komen de aanvragen langzamerhand weer binnen. We hebben 2 boekingen gehad en we merken dat men blij is weer extern een vergadering te kunnen organiseren. Daar zijn we erg blij mee.

Welke les heb je hieruit genomen?

Het zal nooit lopen zoals je in gedachten hebt. Er zullen altijd onverwachte situaties optreden. Het beste is om niet te lang bij de pakken neer te zitten, maar te schakelen en een oplossing te verzinnen.

Waar vraagt de markt nu om volgens jullie?

Wij zijn van mening dat de markt weer toe is aan nieuwe energie. Elkaar weer face to face te zien in tegenstelling tot zoom. Dit moet wel gerealiseerd worden in kleinere exclusievere groepjes waarbij alle voorzorgsmaatregelen makkelijk gerealiseerd kunnen worden.

Zijn er verder nog andere ontwikkelingen? Hebben jullie zakelijke wensen? Of zakelijke doelen?

Wat betreft de automotive tak zijn we druk met nieuwe ontwikkelingen. Wat betreft het locatie verhuur willen we mooie bedrijven faciliteren door middel van een externe vergaderingen bij ons!

En dan als laatste vraag, waarom ben je eigenlijk aangesloten bij Meetables?

Locatie verhuur was voor ons een stukje new-business. We hebben zelf de ruimte ingericht met de juiste faciliteiten. Echter wilde we wel de juiste professionaliteit en kwaliteit nastreven. In Meetables vonden wij een exclusieve locatie platform met jarenlange ervaring. Het klikte goed en we konden in deze business veel van Jacintha en Mickey leren. We waren van mening dat we met een partnership elkaar goed konden helpen en mooie boekingen konden realiseren. Helaas heeft corona ons een valse start bezorgd maar we laten ons niet uit het veld slaan. We verwachten in de nabije toekomst nog vele mooie boekingen te kunnen organiseren in samenwerking met Meetables!

 

Over de schrijver
Mickey Dekker is Managing Partner van Meetables. Werkzaam voor Meetables sinds december 2018 en sinds 2020 mede partner. Tijdens haar afstuderen aan de hotelschool Den Haag heeft zij als eindopdracht onderzoek gedaan naar de kansen van en mogelijkheden voor Pop-Up locaties en heeft dit gelijk in samenwerking met Meetables in de praktijk kunnen brengen. Inmiddels zijn er 3 Pop-Up locaties actief en zullen er meerdere volgen. Mickey is naast algemeen management, verantwoordelijk voor de Pop-Up locatie tak en verzorgt daarnaast de marketing en social contentplanning.
Reactie plaatsen