arrow_drop_up arrow_drop_down
10 juli 2020 

Hoe gaat het nu met Suzanne van Achter de Dyck?

Zoals aangegeven delen we graag wat informatie met je van achter de schermen. Ondertussen hebben we al 2 locatiehouders gesproken die ieder hun eigen verhaal met ons deelden. Maar hoe gaat het nu met vergaderlocatie Achter de Dyck? Hoe hebben zij de afgelopen tijd ervaren? Wat hebben ze hier uit opgestoken en hoe zien zij de toekomst voor zich? Suzanne, een gedreven werkneemster van vergaderlocatie Achter de Dyck deelt haar ervaring.

Hey Suzanne,
Kun je in het kort uitleggen waar Achter de Dyck zich dagelijks mee bezig houdt?

Naast onze vergader- en eventlocatie zijn we ook een officiële trouwlocatie, hebben we een exclusief restaurant én zijn we natuurlijk altijd druk met en in onze akkers en moestuin, het “groene hart” van ons bedrijf!

Wat zijn jullie kernwaarden?

Inspirerend, zelfvoorzienend, onderscheidend. Bij ons vind je rust, ruimte, focus en comfort.

Wat is jullie drijfveer?

Reinier, onze eigenaar, heeft de bijzondere stap van boer naar horeca-ondernemer in eerste instantie genomen om de producten van het land dichter bij de consument te brengen. “Zijn tenen krommen” bij het zien van bijvoorbeeld sla in de winter, dat past niet bij zijn visie en ons bedrijf. De seizoensgroenten van ons eigen land vormen dan ook de groene draad binnen ons bedrijf, uiteraard in ons restaurant maar óók tijdens vergaderingen. Als je met je team komt brainstormen of businessplannen komt ontwikkelen dan geniet je van dezelfde hoogstaande kwaliteit als in ons restaurant. Zo gaat dat bij de Dyck, niet voor niets is onze slogan “goed voor elkaar”.

Waarom kiezen gasten voor jullie locatie? Wat maakt jullie bijzonder?

Wij horen altijd van onze gasten terug dat zij ons zeer hoge gastvrijheidsgevoel én onze flexibiliteit tijdens hun bijeenkomst zo enorm waarderen. Qua locatie wordt het contrast tussen landelijk en modern als zeer verrassend ervaren; onze accommodatie is eigenlijk een grote moderne kubus met veel glas wat letterlijk ín de Originele Oude Schuur van de boerderij uit 1930 is gebouwd. Natuurlijk wil ik ook onze bijzondere en pure gerechten in ons restaurant benoemen; je beleeft een unieke culinaire reis over onze akkers en moestuin. Wist je trouwens dat al onze gasten welkom zijn in onze grote moestuin? Gewoon voor een wandeling, een rondleiding of zelfs een workshop!? Uniek dus.

Door welke veranderingen zijn jullie heen gegaan de afgelopen jaren?

De afgelopen jaren hebben we onze visie steeds helderder kunnen verwoorden en laten beleven. Dat betekent dat onze gasten nu ook echt passen bij onze doelgroep en dat we steeds meer bekendheid genereren in de verdere omgeving.

Hoe is de corona periode geweest voor jullie?

Heel heftig natuurlijk, maar we hebben als hecht team niet stilgezeten! Binnen 2 dagen hebben we een winkel opgezet waar we onze producten van het land én seizoens-maaltijdpakketten voor thuis (met hulp van onze chef!) verkochten. Dat liep super goed, leuk om te zien dat velen de lokale ondernemer wilden steunen. En ook voor ons als team was het heel fijn om met elkaar aan iets positiefs te blijven werken!

Zien jullie nu alweer de boekingen binnen komen?

Ja, dat is heel fijn. Er kunnen nog volop boekingen bij hoor 😊, maar we hebben gelukkig alweer een aantal gezelschappen kunnen verwelkomen. Men is nog wel voorzichtig merken we, men wil het uiteraard goed geregeld hebben conform alle nieuwe richtlijnen maar we kunnen onze werkwijze goed uitleggen en ontvangen mooie woorden terug.

Welke les heb je hieruit genomen?

Dat niets vanzelfsprekend is en stilstaan geen optie is.

Waar vraagt de markt nu om volgens jullie?

We merken dat men het belangrijk vindt om in een prettige maar andere omgeving dan thuis of kantoor, met elkaar terug te kunnen blikken maar ook weer met nieuwe energie vooruit te willen kijken. Een inspirerende ruimte of omgeving, gezonde frisse buitenlucht, een warm welkom en het vertrouwen dat alles goed geregeld is dragen daar natuurlijk aan bij.

Zijn er verder nog andere ontwikkelingen? Hebben jullie zakelijke wensen? Of zakelijke doelen?

Jazeker, we willen steeds verder werken aan duurzaamheid, circulariteit en een wereld zonder afval. Ook hierin sluit onze slogan “goed voor elkaar” weer helemaal aan. We hebben als doel gesteld om in 2025 100% zelfvoorzienend te zijn in groente, fruit en energie. We zijn nu bezig met het doorontwikkelen van dit plan, zo denken we al volop na over hergebruiken, bij het samenstellen van een gerecht weten we vooraf al wat we met restanten doen, we kopen naast het kweken van onze eigen gewassen producten in bij lokale leveranciers die bij onze visie en kwaliteit passen. Alleen zo kunnen we onze gasten het “beste van het land” laten beleven.

En als laatste vraag, waarom ben je aangesloten bij Meetables?

Het kleinschalige collectief en de professionaliteit en kwaliteit van zowel Jacintha, Mickey en alle andere buitengewone aangesloten 9+ locaties. We vinden het uiteraard belangrijk dat onze locatie volledig past bij een partnership. Met de expertise op verschillende vlakken biedt Meetables in zijn geheel een professioneel en exclusief platform waar we ons graag aan wilden verbinden. We voelen ons echt onderdeel van het Meetables team.

Over de schrijver
Mickey Dekker is Managing Partner van Meetables. Werkzaam voor Meetables sinds december 2018 en sinds 2020 mede partner. Tijdens haar afstuderen aan de hotelschool Den Haag heeft zij als eindopdracht onderzoek gedaan naar de kansen van en mogelijkheden voor Pop-Up locaties en heeft dit gelijk in samenwerking met Meetables in de praktijk kunnen brengen. Inmiddels zijn er 3 Pop-Up locaties actief en zullen er meerdere volgen. Mickey is naast algemeen management, verantwoordelijk voor de Pop-Up locatie tak en verzorgt daarnaast de marketing en social contentplanning.
Reactie plaatsen